söndag, mars 02, 2008

Oroväckande

På tisdag ska jag operera foten, om jag är frisk. Det står på infopappret att man ska avboka om man blir förkyld och har feber. Jag var ju förkyld för två veckor sedan. Feber har jag nästan aldrig. Nu snuvar jag på och har högre temperatur än vanligt (feber för mig kanske men inte formellt). Nu! Så otroligt dåligt! Nu när jag förberett mig så gått det går mentalt och praktiskt för operation och sjukskrivning. Jag vill INTE behöva ändra tid. Bli frisk nu dumma kropp!

En förberedelse har varit att sy klart alla maskinsömmar på den testjacka jag sytt åt Sandrine i storlek 86. Jackan blev rätt gräslig. Jag ska fota när den är klar, dvs när alla trådar är fästa och avklippta. Nej, jacksömnad av den modell jag valde är inte för mig. Jag är för onoga när jag klipper till för att sy i tyg med total avsaknad av stretch, och jag tycker det är dödstrist att sy i breda resår i smala små ärmslut. Jag hatar att sy slitsar, det blir fult hur jag än gör. Nåja, ni får se och döma själva om ett tag när jag är klar med det tråkiga slutpillret.

En annan förberedelse är att jag köpt garn och börjat sticka komplicerade sockor till mig själv. Det ska nog hålla mig sysselsatt ett bra tag... Inte svåra men pillriga. Bild kommer senare även där.

Andra förberedelser har varit att samla på mig kuddar och täcken och skumgummi och sånt för att kunna pallra upp foten i högläge. Och så skulle jag städat ur ateljén lite mer, men nu har jag ju i-princip-och-nästan feber, så nu vet jag inte alls... den får nog se ut som den gör i några veckor.

Förhoppningsvis kan jag fixa lite mer imorgon kväll när jag mår bättre och vill skingra tankarna. För jag tänker må bättre och få den här skiten ur världen. Japp.

Inga kommentarer: