söndag, mars 30, 2008

You're the one I adore. You're my C64!


Ännu en bralla med applikation! Eget mönster, en förändring av apbrallorna. Jag gillar inte riktigt att sy en massa kantband och knytband så jag förlängde överdelen till två hängseländar och satte foder i överdelen för att slippa kanta. Det blev jättebra! Satte även i muddar för att kunna göra lite längre ben och på så sätt öka livslängden på dem utan att Sandrine ska snava på för långa byxben när hon börjar stå och gå. Jag lät dem ändå vara utsvängda, fast något mindre än apbyxorna, för att få lite pös nere vid mudden. Däremot är de sydda lite tajtare än apbyxorna som inte satt så tajt på min smalis som jag önskat. Men på det stora hela är de likadana. Hm. Eller inte :-) Namnlappen sydde jag i sidsömmen.

Jag är superdupernöjd med dessa!


Mörkblå velour superbillig från Ohlssons. Applikationens velour restbitar av Ohlssons fina velour. Randig muddväv från Jofotex. Tryckknappar från Prym. Body från OshKosh B'Gosh. Strumpor från Lindex. Skärbräda, kastrull-lock och påsklämma från Ikea. Dotter egen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ooohhh!!!:-D

Anonym sa...

Haha, nu har jag skickat ditt paket, eller ja, igår skickades det så du borde få det idag. Dock i all hast glömde jag stoppa ner kuvertet med svaret i:-o men jag får skicka namnbandet med posten sen, men först får du gissa;)