tisdag, mars 18, 2008

Avslöjad direkt!

Inte förvånande alls, men den här gången blev jag avslöjad direkt av min hemlis. Jag visste ju att det skulle bli så eftersom jag använt äppeltyget. Min hemlis denna gång var Tilde Textil och jag kom ihåg att hon kommenterat när jag sytt i äppeltyg tidigare att hon önskar hon beställt det tyget från Sewzanne's. Tyvärr hade jag ju inte jättemycket kvar av det, men med tema bad funkade det ju att göra ett plagg med rätt liten tygåtgång, samt att komplettera med enfärgat för att det inte skulle bli för mycket...

Ett litet linne och ett par matchande shorts från Sy barnkläder av mjuka tyger fick det bli. på bilden har jag tråcklat fast lite spillbitar över mina namnlappar... En liten insats för att hålla hemlisen hemlig! I övrigt fick Tilde lite fiskknappar, ett band med somriga jordgubbar och tre glada badlakan. Varsitt till hela familjen. Tygerna blev ett bokstavstyg från Åhléns, eftersom Tilde precis som jag verkar lite språkfixerad. Och så ett rätt vanligt trikåtyg med ränder i lite somriga färger, om man räknar ljusblått som vatten som sommar och bad. Och så kaffegodis då. Gott. Kaffe.

När jag skulle skicka mitt paket insåg jag att det blev för tungt och jag fick dela upp det i två paket för att kunna skicka som "brev" och inte som "paket", som är krångligare och dyrare. Det gick ju bra, men de verkar inte ha kommit fram samma dag. Jag var lite rädd att det skulle bli så och att jag skulle bli avslöjad på poststämpeln. Det vore ju mycket tråkigare än att avslöjas på tyget.

Det verkar i alla fall som att paketet uppskattades och det kan ni läsa om här! Fler bilder där också...

1 kommentar:

Botilda sa...

”Koolt” sa sambon imponerad när han kom hem och fick se linnet och shortsen och undrande sen: ”Har du sytt det?” ”Ny tröja” konstaterade Sprallin glatt när hon fick syn på linnet i morse igen. Du har med andra ord gjort hela familjen glad :-)

Och ja, jag är språknörd. (Det är därför Tilde textil har tildetecken, metmaskar, före och efter namnet i blogghuvudet...)