torsdag, mars 06, 2008

Hur går det då?

Jodå, det går bra. Jag äter tabletter och sitter och ligger med foten högt mest hela dagarna. I den positionen kan man jobba, sticka och bara vila. Man kan till viss del leka med sin 11-månadersbebis. Faktiskt har det gått smidigare än jag trott. Jag har inte ont så länge jag håller foten högt och inte går på den. Jag har redan lyckats jobba flera timmar om dagen. Det jobbiga blir att rapportera sjukfrånvaron så det blir rätt, men första veckorna är ju jobbet som betalar så då borde det gå bra. Det blir klurigare sedan att få Försäkringskassan att inse att jag kan jobba några timmar om dagen hemifrån, men inte åka till jobbet. Det är dock inte så ergonomiskt att jobba på en laptop i knät med foten på soffans ryggstöd. Men det går. Men mer än några timmar om dagen går inte, men det är ju bättre än inget, både ekonomiskt och på andra sätt. Jag undrar lite hur paj jag blir i rygg, armar och knän av det här bara...

Sockstickandet går framåt men inte så fort. Eftersom jag måste gå i trappan för att fixa bild så blir det ingen bild idag heller. Får kanske bli en mobilbloggsbild snart istället...

That's it!

1 kommentar:

Jes sa...

Va skönt att operationen verkar gått bra, tråkigt att ha så ont, tur att det finns piller :) Ja försäkringskassan är inte att leka med ojoj. Men bra att du kan jobba lite hemifrån, dagarna blir kanske inte lika långa då.