fredag, mars 28, 2008

Till nån som har allt...?

Jag har ett litet problem. Jag fyller snart 30. Jag har ingen aning om vad jag ska önska mig i present. Presentkort är jättetråkigt. Förbrukningsvaror och andra småsaker är också tråkigt. Det ska ju helst vara nåt man kan peka på och säga "den där fick jag i 30-årspresent". En CoverPro är dels lite för dyr och jag har inte plats eller tillräckligt mycket behov. Men allt jag har tillräckligt mycket behov för och som kostar tillräckligt lite köper jag ju själv.

Hilfe, bitte! Vad ska jag önska?

Matli fick en flådig klocka av mig. Själv köper jag nya superbilliga på Ur & Penn när andan faller på så det är inte riktigt min grej...

3 kommentarer:

Malin sa...

En tavla eller en litografi, en möbel eller en fin lampa? Ett träd till trädgården, nytt porslin, ett sybord,
pärlhansband- gulddito en cykel.

Om jag fick önska skulle jag önska en Kitchen Aid hushållsassistent alternativt en Husqvarna.

Om det inte måste var en pryl öppnar sig måna möjligheter: massage, ansiktsbehandling, weekend någonstans, lyxig middag, ballongfärd, flyglektion...

Vadstena klosterhotell ska ha väldigt fina weekendpaket med mumsig mat.

Annika sa...

Möbler och hus- och trädgårdsprylar är så gemensamma så det känns trist. Och vi har ju fullt överallt både inne och ute. Det är lite av problemet.

Smycken har jag mer än jag använder, om jag inte kan få Georg Jensens Fusion-ring, men den kostar ca 12 papp om man ska ha tre stycken som sitter ihop.

Upplevelser och sånt ger ju inte den där peka på och säga "den där fick jag"-möjligheten. Tyvärr.

Usch så svårt. Många bra förslag men de passar inte krångliga mig.

Fröken Fräken sa...

Några fina, inspirerande böcker?
Prenumeration på en sytidning?

Inte så mycket att "peka på" iofs.. Men själv gillar jag sådant jag faktiskt har användning för. Eller sådant jag inte riktigt skulle unna mig själv. Ett par extrafina stickor tex..