lördag, mars 22, 2008

Apcoola sjuttisbrallor


Jag har ett tag tänkt göra nån slags enkla hängselbrallor liknande de min mamma sydde (för hand!) till mig när jag var liten. Men efter att ha sett Theas tuffa brallor bestämde jag mig för att göra en mer 70-talig version med lite mer utsvängt än jag ursprungligen tänkt och med knytband istället för knappar.

Tyget är ett velourliknande tyg som jag ärligt talat inte vet vad jag tycker om. Det kommer från Sewzanne's och jag minns inte vad det kan ha hetat, men det är glansigare än jag tänkte mig när det beställdes. Det ligger lite på gränsen mot krossad sammet i känslan, men inte riktigt ändå. Jag har inga jätteaversioner mot krossad sammet som jag insett att många sybloggare har, men det var inte riktigt vad jag tänkt mig och inte riktigt vad jag vill ha till barnkläder. Men jag kanske ska sy en festtopp till mig själv av resten av tyget? :-) Knytbanden är av randig trikå och får därför nästan en skuggeffekt. Lite korta blev banden. Får bli längre om det blir fler såna här.

Mönstret är helt och hållet ritat av mig och det blev kanske lite väl utsvängda ben. Innersömmen känns nästan lite dragen. Nästa version blir nog något mindre utsvängd där. Dessutom blev de lite vida över kroppen. Sandrine är ju en smalis och jag mätte henne och tyckte att jag gjorde mönstret nästan tajt, men de sitter ändå löst över hennes body så smalare vore inget problem. Men det får ju inte bli för tajt om man lätt ska kunna dra upp dem på en sprattlig tjej.


Lite lätt ovillig modell även idag. Den här tjejen har väldigt stark egen vilja...


Men om man bara får göra något annat som man vanligtvis inte får, som att använda pappas dator, så kan man stå still en lång stund så mamma hinner ta kort.

2 kommentarer:

Malin sa...

Coola! Vad duktig du är. Avis :)

Glad Påsk!

Thea sa...

Ja, visst �r det en vr�lh�ftig modell! Och s�t fotomodell! :-)