tisdag, februari 26, 2008

Burgare till Anne!


Tre hemliga gåvor ska ges bort som jag lovade i kedjebrevet jag skrev om för ett tag sedan. Ingen brådska än, men en present har nu nått sin mottagare! Det blev Anne, min gamla väninna från universitetstiden som var först att nappa på erbjudandet och därför också först att få en present. Anne har en väldigt bra och också mycket framgångsrik matblogg och är väl nästan lite av en kändis i (mat?)bloggvärlden nu. Jättevälförtjänt för det är en otroligt ambitiös och bra blogg. Klart hon skulle få något matrelaterat! Lite knepigt. Grytlappar, boooring... nä, nåt roligare än så kändes nödvändigt. Så när jag skaffade boken Amigurumi nyligen och fick syn på denna lilla burgare visste jag precis. Jag har inte följt mönstret på pricken, men gör man det borde man få något som ungefär ser ut som det jag virkat.

Kul att virka och kul att ge bort och kul när det man ger bort verkar uppskattas! Två gåvor kvar att fixa och dessa ska utomlands båda två. Blir att tänka till igen. Hmm...

4 kommentarer:

Anne sa...

Du, det där var något av det sötaste jag sett. :) SÅ himla fin! Den sitter här vid min dator och lyser upp nu, och jag funderar bara på hur jag ska förhindra att det blir 11 individuella kattleksaker. :)

Majtjho sa...

Visst blir dom fina.

/ Majtjho

Majtjho sa...

Visst blir dom fina.

/ Majtjho

Jes sa...

Störtskön hamburgare va duktig du är, är så imponerad.