torsdag, april 03, 2008

Min badhemlis är här!


Badhemlisen kom idag! Kul! Jag satt på jobbet och ville hem och öppna men det fick ju vänta tills jag i alla fall gjort mina 8 timmar. Jag hade lite misstankar om vem som var min hemlis, men jag hade ju helt fel. När jag öppnade paketet kände jag direkt att det inte stämde. Nä, det här var från nån annan än vad jag trott.

Vad fick jag då? Jo, en rätt stor badrock till Sandrine. Jag tvivlar på att hon kan ha den i sommar, men hon går ju på babysim och det kommer fler somrar så längre fram kommer hon ha den, för det är ju en Pingu på den! PINGU!!! Det gillar vi.

Personliga gåvan var också en pingvin. En virkad liten bollaktig figur. Den fick jag inte ha ifred länge...

Fyra olika tyger. Wow! Ljusblå trikå med kängurus på. Så passande... kängurus är ju också ett favoritdjur. Alla australiensiska djur ligger oss varmt om hjärtat sedan vår rundresa med bröllop för några år sedan. Och så ett randigt trikåtyg i typiska Nikka-färger. Ett blommigt tyg var det också som kanske kan bli nåt lite somrigt till Sandrine, och så ett glatt pingvintyg som jag tittat på många gånger på Ohlssons men inte förmått mig köpa för man KAN ju inte köpa allt bara för att det är pingviner på.

Sybehör bestod i en snedslåvikare, vilket jag faktiskt funderade lite på häromdagen att skaffa. Men går det inte åt väldigt mycket tyg om man ska göra en snedslå ordentligt sned mot tygets väv? I alla fall. En magnetisk nåldyna fick jag också. Funderar på om den kan funka för jag är en ordentlig nålspridare som aldrig skulle kunna använda vanlig nåldyna och som har jättesvårt att lägga nålar i nålasken. jag får jämt samla ihop högarna och fylla på när nålasken blivit tom. Men kanske kan detta funka? Får testa.

Inser nu att jag glömde chokladen när jag skulle fota. En fin mörk choklad fick jag i alla fall. Kände inte igen den alls. Den heter Nero Integro och ser ut som en plånbok. Ett provsmakat hörn senare kan jag säga att den var mumsig!

Efter att ha tittat igenom allt hade jag ingen aning, men efter att ha kollat lite vilka som verkar ha dykt upp i andra bloggar och lite annat snokande så har jag kommit fram till att det är Liza Yrväder som är min hemlis. Tack så jättemycket för paketet, Liza!!

Och nu sitter jag och äter upp chokladen... dödstrött är jag och inget handarbetat på hela veckan. Sandrine blir ett på lördag så det är städning och pyssel och paketinslagning som gäller denna vecka. Huvudet är fullt av idéer. På söndag ska jag sy som en tok. Om jag inte är dödstrött och matli är dödstrött och Sandrine vill leka och... jaja!

2 kommentarer:

Liza sa...

Så rätt så rätt:) Synd bara att badrocken var för stor. Hade inget mönster så jag knåpade ett eget, och då är det ju svårt med storleken, men bättre för stor än för liten:) Kul att du blev nöjd iaf:) Skickar namnbandet med posten till veckan så du kan sy fast det på rocken i sinom tid.

Jes sa...

Vilken härlig morgonrock, jättefint paket du fått.