onsdag, november 28, 2007

Små framsteg och mer tyyyyg!

Jag har faktiskt kommit ungefär halvvägs med hemlisen nu. Måste ha mer material nu bara så jag är lite fast. Hittills är jag nöjd med vad jag skapat.

Måste också ta mig tid att göra en raid i stans tygaffärer för tyger och sybehör. Om det inte var äckligt halt på vägarna skulle jag kanske åka till Jofotex. Det skulle iofs vara mildväder ett tag nu tyckte jag. Kanske nästa vecka i såna fall. Kanske...

Nyligen var jag hos mina föräldrar och därifrån kom jag med två kassar tyg. Mest gamla kläder visserligen. Mycket manchester. Jag måste hitta nåt bra mönster på manchesterbyxor. Jag tänker att om man vändsyr fodrade hängselbyxor kan man ha knappar i grenen och längs benen utan att behöva göra oändligt långa kantband. Och så blir det varmt och skönt! Snart är den här ensamma mamman-perioden slut och då tänker jag kräva lite tid för sömnad! För nu har det inte blivit nånting alls... Det blir till att sy i storlek 74/80 nu. Tjejen växer...

Inga kommentarer: