lördag, november 10, 2007

Lekdress i lila


Nu när hemlisen är avslöjad kan jag visa den här lekdressen jag sydde förra helgen. Tyget kanske känns igen från hemlispaketet... Jag älskar det här tyget och jag skäms nästan för att avslöja hur billigt det var. 19 kr metern på Ohlssons! Jag köpte därför en hel del... Jag vet inte vad som tagit åt dem och om det bara är här i stan eller överallt, men de har plötsligt en massa trikå för 19 kr metern. Den mesta är inte så kul, men den här var ju supersnygg.


Jag är toknöjd med det här plagget. Mönsterpassningen blev utmärkt. Prymtången gjorde sitt jobb. Enda jag fick göra om var att jag satte min namnlapp lite dumt först så den kom skymt, men eftersom allt annat blev så bra så sprättade jag och ändrade. Nu sitter den mitt bak i nacken.


Lite för stor än, för storleken är 1 år. Mönstret kommer från Allt om Handarbete, något nummer från våren. Vet inte vilket eftersom jag lånade en massa samtidigt på bibblan och bara kopierade det intressanta och ritade av mönstren. De kallar den pyjamas som man även kan leka i. Jag tänker mig den som lekdress. Ska bli kul att se när den passar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar vara samma mönster som jag har ritat av ur nummer 3/2007 ... men jag ska göra den i storlek 62 ... :-)

Jes sa...

Vilken jättefin lekdress. har inte kommit mig för att göra någon ännu.