måndag, november 19, 2007

Middag och mums

Eftersom kocken är borta och jag redan kört några av mina standardensamrätter blev det klurigt idag. Skåpen ekade tomma. Men jag hittade ett paket nudlar som Matli köpt på Siam Shop som är en himla bra affär! Smaken var "Tom Klong". Jag googlade att det skulle likna Tom Yum, som jag iofs inte äter eftersom det är räkor i den, men jag tänkte att hur konstigt kan det smaka, det är ju inga räkor i, möjligtvis lite "räk smak". Men det smakade bara starkt. För starkt. Det smakade gott men, jag klarade inte av det! Jag, som normalt äter rätt stark mat, fick inte i mig nudelsoppan. Stark!

Istället fick jag äta några mackor. Då testade jag den här osten...

...som jag köpt för att ha på pepparkaka. Men den var god! Japp, lite konstig smak men god. Ska bli intressant att testa på pepparkaka!

Och häromdagen testade jag den här godingen...


...som finns i enportionsförpackning. Men, och detta borde skrämma alla som känner mig, den kändes nästan lite för sötsliskig och lite för stor. Och det ska komma från mig?? Japp. Så en varning till alla som normalt brukar tycka saker är för söta eller för mäktiga. Det här är inget för er. Själv kommer jag nog köpa den fler gånger. Men kanske inte om jag inte är jättesugen på sockerchock! Vilket jag iofs ofta är. Mums!

Inga kommentarer: