fredag, november 09, 2007

Hemlisen är här!

Hemlisen kom idag! Den låg där i brevlådan, stor och fin i ett fint paket. Öppna, öppna, öppna! Fast först tjuvkikade jag lite på var det var poststämplat... Av nån anledning hade jag en känsla redan innan om vem som kanske var min hemlis, och poststämpeln förstärkte min teori. Det fanns ju inte heller så många kvar att gissa på nu.

Paketet var i alla fall superfint! Två små haklappar och en större förklädesklänning i auberginefärgad vaxduk. Perfekt! Ett lite grövre tyg i samma mönster som haklapparna och ett lite enklare stretchtyg i rosa och brunt. Det kommer givetvis bli något till Sandrine av detta tyg! Och så vad jag gissar är personliga gåvan... en hel jäkla bok! Auberginefärgad dessutom! Jag har bara hunnit titta jättesnabbt än men den verkar ju jättebra! Stickning har alltså min hemlis snappat upp att jag gillar. Och så luktsakerna, salt med jalapeño och peppar samt glöggkryddor! Min hemlis har verkligen fattat vad jag gillar... Jag är jätteimponerad. Banden var en lite enklare spets som nog kommer bli krage eller hamna längst ned på nån klänning, samt ett nyckelband. Ja, det är ju också ett band! Smart!

Och så fick jag ett kort med en hälsning att jag fick en extra sak för att det dröjt. Det hade absolut inte behövts, men tack så JÄTTEMYCKET! I en teburk låg lite torkade äppelskivor. Jag är glad att det inte var torkad aubergine :-)

Så fanns då en liten lucka i kortet med svaret på vem hemlisen är. Jag var nästan helt säker när jag öppnade, och visst hade jag rätt. Min hemliga vän var [sarah lc].

TACK SARAH!! Verkligen jättehärligt paket!

Snart ska jag blogga lite om hemlisen som jag skickade iväg... men det får vänta lite till.

1 kommentar:

[sarah lucy carin] sa...

vad bra att paketet kom fram innan helgen, jag hoppades verkligen på det. och vad roligt att du gillar innehållet! det har varit hur kul som helst att smyga runt på din blogg och försöka klura ut vad man skulle kunna stoppa i paketet.

kram/ hemlisen sarah