onsdag, november 21, 2007

Förlåt hemlis!

Dina frågor! Jag har helt glömt att svara. Jag har funderat på dem så mycket att jag trott att jag svarat här också. Jag är lite disträ just nu. Men här kommer svaren i alla fall. Bättre sent än aldrig...


Vad önskar du att du fick i ditt paket?
Svår fråga. Roligast är ju att bli lite överraskad. Men något till Sandrine ligger väl nära till hands...

Något som du absolut inte vill ha?
Nej, det tror jag inte. Men se svaret på sista frågan så utvecklar jag lite där... Doftljus är jag inget större fan av iofs. Får huvudvärk av såna lukter.

Vill du helst ha nåt till dig själv eller din dotter?
Det mesta jag själv gör numera är till Sandrine så på sätt och vis vore det ju lite kul att få något som är till mig och bara till mig. Men det är mycket svårare, tycker i alla fall jag, att hitta på nåt till en vuxen. Usch, känns inte som mina svar här bidrar så mycket...

Vad skulle du bli riktigt besviken på om det låg i ditt paket?
Något ogenomtänkt. Jag har inga jättekrav på genomtänktheten, men om det är något som står helt tvärtemot mina hemlissvar eller verkligen känns som att man bara tagit från hyllan med saker man gjort men inte riktigt vet vad man ska ha till. Själv har jag några halvfärdiga projekt liggandes på hyllan. Om jag skulle hafsa ihop det sista på nåt av dem och skicka till min hemlis så skulle jag förutsätta att hemlisen blev besviken. För det skulle jag blivit.

Jag skulle kanske inte bli besviken men, jo, lite besviken också om innehållet var något jag precis lika gärna kunde gjort själv. Har du, min hemlis, exakt samma stil och smak som jag är det ju inte mycket att göra åt, men förmodligen har du inte det. Skulle innehållet vara som taget ur min blogg, tygerna som tagna ur mitt tygskåp osv, då skulle jag bli lite besviken. Lite av det roliga är ju att få något annat än det man normalt gör själv.

Så! Men jag blir glad bara jag får hemligt paket. Och så måste jag komma igång själv också. Jag vill köpa tid! (Vilket jag ska testa att göra genom att anlita lite hushållsnära tjänster men det dröjer nån månad tills det blir av tyvärr, så den tiden får jag ta nån annan gång...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för svaren lite klokare blev jag allt och det jag tänkt är nog inte så dumt ändå!