onsdag, mars 28, 2007

Inga nyheter är nästan inga nyheter


En liten uppdatering på födslofronten kanske är på sin plats. Enligt min läkare kommer inget hända närmsta dagarna. Bébé trivs helt enkelt lite för bra i min mage. Det är ju inget en läkare kan säga med säkerhet, men det är ju en indikation. Rådet till mig har ändrats från "ta det lugnt" till "rör dig så mycket du orkar". Så nu ser rabatterna lite roligare ut, löven i trädgården ligger i stora högar och bröd är åter bakat. Denna gång från en vedervärdig mix av samma fabrikat som den förra som var så smidig! Aj, aj. Jag får fortsätta testa mig fram, och som jag tidigare sagt senare gå över till att göra från scratch. Nybakt bröd är gott!

Något jag pysslat lite med dessa dagar är den här bloggens utseende. Det mesta har gått att testa i en annan testblogg, men nu börjar det bli dags att föra över hit, så bloggen kommer kanske dels se lite konstig ut och dels kanske inte alls funka så bra under närmsta dagarna. Hade tänkt vänta med detta tills efter födseln, men nu verkar jag ju fått ännu fler dagar att fördriva än jag trott och hoppats, så istället tar jag det nu. Är det bara lite hög puls jag är ute efter funkar även stylesheet-pysslande bra. Men jag antar att läkaren mer syftade på att skaka ner bebisen lite...

Förresten, kanske dags för en ursäkt för de kassa bilderna sista tiden. Finkameran är nerpackad och förberedd för att åka till förlossningen, så det blir lilla kameran och dessutom batterier som tar slut hela tiden när jag ska ta med blixt, så därav de taskiga bilderna. Sorry!

Inga kommentarer: