söndag, mars 11, 2007

Tagen?

Utmanad av Nalle igen. Okej då, men på mitt sätt...

.........
Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blivit "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg samt ange reglerna för spelet. Tillslut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista på deras namn. Efter det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.
.........

1. Jag har funnits på Internet så länge att jag inte ger mycket för regler. Jag gör som jag själv vill om jag vill. Kedjebrev och sånt är inte i min smak. Alltså tänker jag inte bolla vidare detta till några andra.

2. I min värld är jag så vanlig att jag har extremt svårt att komma på några saker att skriva här. I alla fall om det ska ha minsta intresse för någon annan eller komma som en nyhet för någon.

3. Jag har inte ens sex bloggvänner att bolla vidare till. Jag kommenterar sällan bloggar så jag har inte direkt blivit vän med någon genom bloggen. De få bloggar jag kommenterar i är vänner som jag känner privat, utanför Internet eller sedan väldigt länge på Internet. Men jag läser en hel del bloggar. Har jag något att tillföra kanske jag kommenterar även folk jag inte känner, men aldrig bara för att vara social eller söka kontakt.

4. Jag gillar inte att tränga mig på, så jag skulle aldrig bolla vidare till någon jag inte känner väl.

5. Många av mina närmaste vänner har jag lärt känna via Internet, men för ca 10 år sedan. Det var enklare på den tiden. Att man fanns på Internet då sa en del bara det. Det var lättare att hitta likasinnade. Nu när i princip alla utom min pappa finns på Internet är det ju lika vanskligt som att ge sig på främlingar på stan eller krogen och söka kontakt. Man har ju ingen aning om vem som är vem.

6. Jag önskar att jag kunde minska mitt Internetberoende. Men det verkar omöjligt.

Inga kommentarer: