måndag, mars 05, 2007

Föräldraledig mage


Jag är nu i vecka 38 och har inlett min föräldraledighet. Ett märkligt tillstånd av att vara hemma och ledig, och frisk, men för trött för att orka göra så mycket och för ensam för att det ska vara särskilt kul. Poängen är ju att jag ska vila, men det är lite trist att göra det hela dan varje dag...

Idag har jag:
- sytt klart en gardin (tråkigt)
- bjudit på lite auktioner på Tradera (lite roligt)
- virkat lite på en liten sko (halvkul)
- gått till affären (skönt)
- och handlat (tråkigt)
- svurit över strulande internettet (urtråkigt)
- surfat runt lite (rätt tråkigt)
- städat lite (tråkigt)
- grejat lite med bloggarna (lite kul)
- vilat (tråkigt)


PS. Jag vet att jag har toppen ut-å-in på bilden. Jag är inte helförvirrad, det är resåren som annars skaver mot huden. Det stod att man kunde ha den så när jag beställde den, och det är faktiskt lite mindre skavigt. DS.

Inga kommentarer: