onsdag, mars 21, 2007

C is for COOKIE!


Vattenjympan inställd pga sjukdom. Trist. Vad ska man hitta på istället? Ah, baka! Idag blev det cookies. Åh så gott det blev. Jag har varit diciplinerad med allt jag hittills bakat och verkligen lagt två tredjedelar eller nåt sånt i frysen (som börjar bli full), men hur ska jag kunna lägga undan dessa kakor? De blev ljuvligt spröda och goda. De är gjorda på hälften muscovadosocker och hälften extra finkornigt strösocker, så redan där snackar vi fina grejer. Sedan tog jag och hade i både vit och mörk hackad blockchoklad och bytte hälften av hasselnötterna mot pecannötter. Ååååh, ljuvligt! Gottigottigott! Och barnmorskan var så nöjd igår med mina värden och min måttliga viktuppgång så jag känner ingen direkt press att lägga undan kakorna av den anledningen heller. Mmm. KAKA-KAKA-KAKA! Måste ha en till. Nu. Genast.

Inga kommentarer: