lördag, mars 17, 2007

Nummer två är blå


Här är mitt andra försök på att göra en enkel amningströja. Denna tröja hade jag inte gjort i "vanlig" modell tidigare, utan jag modifierade ett mönster från en tidning. Hade jag gjort den tidigare hade jag nog gjort den kortare och skippat slitsen i sidan där nere. Känns som onödigt pill, men visst, det kan vara skönt att ha nån lite längre tröja också. Det hade gått fortare att bara lägga upp en vanlig fåll i alla fall, men jag vågade inte skippa slitsen nu eftersom jag inte visste hur tajt det skulle kännas. Jag har ju lite svårt att prova just den aspekten just nu med kulmagen.


Den här gången sydde jag in ett resår överst i det undre framstycket. Det sitter sådär på Dolly men kändes rätt okej när jag provade på mig själv, men som sagt inte helt realistiskt eftersom magen är ivägen. Detta tyg var även lite tjockare än den förra och alltså lättare att jobba med. Mindre sladdrigt. Men modellen är ju tristare. Bystrynket på den andra modellen är pillrigt (inte svårt, men många moment) men gör också att den får lite roligare form.

Tyg, resår och trådkostnad: uppskattningsvis ca 45 kr.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Ojoj vad du är duktig!!