söndag, februari 17, 2008

Flygplanströja


I torsdags mådde Sandrine lite bättre och gick att lägga vid normal läggtid ungefär vid 20. Jag hade stor sömnadsabstinens så de två timmarna innan min läggdags blev effektiva vid symaskinerna. Fina, fina flygplanstyget fick komma fram, och drygas ut med lite enfärgad trikå från Ohlssons. Mönstret är samma som äppeltröjan. Jag borde nog hitta ett lite bättre mönster eftersom dessa tröjor är rätt breda och Sandrine är rätt smal, och ärmen som är förlängd från en t-shirt-ärm blir lite smålustig i skärningen, men eftersom det är så tråkigt att rita av mönster och så roligt att sy så fick det bli en till efter det redan ritade och klippta mönstret. Storleken är 80 så det är ännu för stort för Sandrine, men jag provade äppeltröjan på henne utanpå andra kläder och det kändes ändå rätt okej över axel/ärm-partiet.

Jag verkligen älskar flygplanstyget! Och det finns fortfarande mycket kvar. Fast jag skulle ändå köpa mer om jag kunde...

2 kommentarer:

Jes sa...

Vilken störtskön tröja, gillarverkligen tyget, snyggt med oranga ärmar.

Malin sa...

Flygplanstyget finns på rea här :)

http://thefabricfairy.com/fabric_26/5/Childrens-Fabrics.htm