lördag, februari 09, 2008

Mhm, konstigt... och förvarning om kommande dåligheter

Av nån anledning kom visst förra bilden på fel ledd och inte verkar det gå att ändra. Vad konstigt. Nåja.

Klädskåpsbygget har avstannat. Nästa steg är att slå i 59 spikar i bakstycket. Sandrine har 39,9 graders feber och är jätteledsen och gnällig. Skulle DU vilja att nån slog i 59 spikar när du låg och hade feber och mådde jättekasst? Njä, inte. Så nu har vi ett liggandes klädskåp som tar upp i princip hela hallen, och så får vi väl ha tills imorgon. Ingen höjdare. Stackars lilla Sandrine. Såhär dålig har hon aldrig varit förut. Inte ens när vi hade vinterkräk. Undrar vad det är för skräp hon åkt på?

Då kan jag ju också passa på att meddela att eftersom allt just nu är så bra (bortsett från att Sandrine är sjuk just nu, men det är ju tillfälligt) så har jag bokat in något som ska sabba allt detta. I början av mars ska jag operera foten. Sedan ska jag vara sjukskriven i minst 2 veckor och kanske upp till 8!!! Usch och fy! Jag hoppas verkligen att jag kan ordna så jag får sjukresor istället för jag vill INTE vara hemma en massa. Jag vill jobba! Jag trivs ju kanon på mitt nya jobb och det är lugnare där än hemma om det är fysisk vila jag ska ägna mig åt. Förhoppningsvis kan jag jobba normalt igen efter 3-4 veckor. Jag kanske inte kan cykla och åka tåg, men då får jag väl ta bilen. Synd bara att det är gasfoten som ska opereras. Så mycket besvär för en jäkla fot...

Jag har varken lust eller råd att vara hemma. Jag har ju just varit hemma nästan ett år. Jag kan jobba hemifrån en del iaf. Alltid något. Det löser sig. 6-8 veckor var angivet som sjukskrivningstid om man hade ett rörligt och fysiskt jobb. Jag sitter på en stol vid en dator hela dagen. Jag kan jobba tidigare än så. Det måste gå. Måste.

Så det är bara att glömma eventuell vårsemesterresa, att komma igång med träning och lite annat sånt som jag nu tänkt ta tag i. Suck. Men blir jag bra antar jag att det är värt det...

Inga kommentarer: