lördag, juli 01, 2006

Garn från eBay


Igår kom äntligen mina garner från eBay! Posten har strulat och försökt leverera till fel adress. Det stod rätt adress på paketet, men Posten, vad tycker vi om den nu igen? Jooo, Posten står fortfarande i princip högst upp på listan över svenska företeelser vi verkligen, verkligen inte gillar. Nu har jag i alla fall gott om garn! Mycket plastiga syntetgarner, men jag är ganska plastig jag också så det passar ju bra. Helylle är inte riktigt min grej.

Genast när vi hämtat ut dem på Postcenter kunde jag inte hålla mig. Vi skulle till vänner på 30-års-surprise-fest en bit söder om stan. Jag hade ju inga stickor eller nålar eller nåt, så det fick bli en hederlig fingerkorv, som på mellanstadiet. Den syns i framkant. Jag funderar på att fortsätta den så den blir jättelång, så kan man ha den som halsduk eller nåt sedan. Jag behöver ju inte vara rädd för att garnet tar slut i alla fall...

Det är 24 blandade nystan av samma sort och 6 vita nystan med små silverblommor invävt i garnet! Undrar just vad det ska bli av detta.

Idag lyckades jag dessutom äntligen ta mig till The Crypt och köpa lite mer virkgarn och lite annat så just nu skulle jag kunna mumifiera mig med garn om jag ville. Men det vill jag inte.

Inga kommentarer: