måndag, juli 24, 2006

Diamanten, fuchsian och jalapeñon


Diamonden växer. Långsamt, långsamt eftersom varven blir allt längre, men den gör tydliga framsteg. Men jag måste hitta på nåt annat, enklare, att varva emd när jag är trött i huvudet. Jag har ju fortfarande virkade filten att ta till, men jag hittade två billiga grå akrylnystan (i bildens nedre del) på City Gross häromdagen, så något av dem kanske? Kanske dags att leta upp Baby -87 igen för något kul mönster med nån ny teknik. Jag känner för flätor! Eller något annat i samma stil.

Nu blommar förresten min stackars fuchsia. Med en (1) blomma. Nåja, den var ju nästan död ett tag i våras så det är alltid nåt. Fuchsiorna är mina lössmagneter i år. men det skonar ju i alla fall chilen...


Och på tal om den... Jalapeñobusken är så fin nu. Massa frukt på gång. Mer om det här!

Inga kommentarer: