torsdag, juli 20, 2006

Allt garn i Nikka!


Jag har fortfarande inte lyckats komma på hur jag ska förvara mina tyger, men jag har en lösning nu på garnförvaring i alla fall. Jag stoppade allt garn i Nikka! Huh?


Jo, det är sant. Jag har ett skrivbord som heter Nikka (Klicka på bilden och läs allt om... mig?). Jag var lyckligt ovetandes om detta under åren 1986 - 2002, tills min mamma hittade en gammal Ikea-katalog från 1973. Skrivbordet har varit min farfars och jag ärvde det när han dog, så först hade jag det hemma hos mina föräldrar under största delen av min uppväxt, och sedan har de följt med mig och tjänstgör numera i min ateljé. Hur stor är chansen att man upptäcker något sådant? Skrivbordet är robust och rymmer även mina målargrejer, mina broderisaker och lite andra hobbyliknande saker. Den stora lådan fick nu ge plats åt alla garner. Den borde klara garnbördan ett tag till i alla fall. Annars får jag rensa ur nån annan låda också, men stora lådan var faktiskt nästan tom, så det blev bra. Så här ser mitt Nikka-skrivbord ut idag, faktiskt rätt städat (eftersom jag håller på att röja och göra om i rummet) mot hur det brukar kunna se ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul !!

Kattmamman sa...

Skönt att jag inte är ensam om röran vid min symaskin!