lördag, juli 15, 2006

Yada, yada och Jesus dog för våra synders skull. Och nåt mer.

Idag har vi varit på dop. Hemdop i en trädgård. Vi åkte dit, till nånstans i Närke, i bilen ovan. Fast bilden är från när vi körde hem den igår och åt lunch på Frasses i Sillekrog, södergående. Riktiga kameran har fått vila lite, så bilderna är tyvärr inte de bästa. Mobilkamera.

Innan dopet skulle börja ville jag snabbt gå på toaletten. men där inne träffade jag en kompis jag var tvungen att fota. Så när jag kom ut var alla andra borta eftersom de dragit igång det hela, på andra sidan huset. Men jag hann...


Barnet som nu ska leva för att bland annat bära nånting med Jesus och våra synder på sina axlar heter Stina, och hennes mor, kvinnan till vänster i bild nedan, är kusin med min man. Lite synd om Stina som dessutom blev en del av Guds egendom, bara sådär. Så liten och redan livegen. Ujujuj. Men okej, bortsett från yadayada-ceremonin var det ju en trevlig tillställning. God mat och tårta och rätt stor samling släkt där, både från vår sida och från faderns sida, vilka vi naturligtvis aldrig träffat eller kände någon av. Sedan körde vi hem igen i vroom, vroom-bilen. Det gick ganska fort. Tur att det inte är fartkameror på väg 51 och 211...

Inga kommentarer: