torsdag, juli 13, 2006

Händiga frun


Nu är jag klar med min bevattningskonstruktion! Mina bevattningsprylar är tyvärr lite halvkackiga. jag beställde ju direkt efter en artikel i Vi i Villa, men... man får vad man betalar för. Det småläcker och är svårt att ställa in lagom dropphastighet. Många munstycken var paj eller har gått sönder redan för att jag dragit i för hårt när jag försökt justera. Men tanken är god.

Egentligen skulle man fästa säckarna med vatten i sin aluminumkonstruktion i växthuset. Men vi har ju inget sånt växthus. Jag ville inte heller borra upp nåt i tegelväggen, så jag fick bygga något portabelt som kan hålla vattensäckarna i rätt höjd. Vi får se hur det fungerar. Nåt vatten ska väl plantorna få iaf. Jag köpte turligt nog tre kit eftersom de inte var så dyra så ett kit till ska jag iaf ha upp, men dessa får jag nog fästa på träväggen för att förse växterna i fönstren. Det blir nästa steg. Får se om jag hinner innan vi åker bort nästa övernattssväng.

Inga kommentarer: