tisdag, januari 27, 2009

Amma fint


Eftersom jag hoppas att illaytte vill amma har jag knåpat ihop en amningströja åt oss. Jag tycker inte om att vifta med brösten publikt och jag tycker det är allmän hyfs att vara iaf lite diskret med det hela, så skulle illaytte vara mer amningsbenägen än vad Sandrine var så kommer jag behöva fler bra amningströjor. Sandrine var ju ingen småsnuttare utan hon åt på nästan fasta tider, så det mesta av amningen skedde hemma i soffan. Men nu blir det nog svårare att planera dagen utifrån illayttes mattider, så jag kanske snabbt får slänga ihop flera såna här.

För jag tror den blev rätt bra. Lite slapp i omlotten, eftersom det var svårt att prova på nåt vettigt sätt. Men det funkar. Mönstret är ett Stoff & stil-mönster jag lånat av en kompis och egentligen är det ju ingen amningströja alls, så jag har modifierat lite. Inre tyget fram har jag skurit av hörnen på. Och ärmarna blev jag tvungen att korta för jag hade inte tyg så det räckte till hela ärmar. Det fick bli 3/4-ärmar. Dessutom var planen att sy allt i det randiga tyget. Jag har verkligen tappat känslan för hur mycket tyg ett vuxenplagg kräver! Men det blev bra såhär också. Alla tygerna är från mjukatyger.se. Känns bra att alla tyger jag spontanshoppat faktiskt blir använda. Kanske ser det lite gult ut på bilderna. Det är limegrönt i alla fall. Och brunt. Och lila.

Och här är en bild som försöker visa hur det är tänkt att amningen ska gå till...



Nu sova. Imorgon förhoppningsvis jobba. Men jag är inte helt säker än...

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Så fin den blev! Blir ju sugen på en liten så man kan sy snygga amningstoppar jag också ;-)

Underbara färger!

Doris_Assar sa...

Jaa... att man inte tänkt på att man kan sy egna amningströjor? Smart! :-)