lördag, oktober 18, 2008

Helikoptertunika äntligen ihopsydd!


Den här tunikan har legat klippt och i viss mån ihopnålad ända sedan nån gång i början av september, samtidigt som jag klippte till Pingvintunikan, men sedan kom andra roligare projekt mellan. Den här är alltså likadan som pingvinen och elefanten och även den randiga. Tyget är från Sewzanne's.

I bakgrunden syns lite av det jag pysslade med förra helgen. Gardiner. Åh så tråkigt. Den röda hade jag sedan tidigare, men den kompletterades med den grå, färdig panel från Åhléns, som bara behövde strykas och läggas upp. Det blev fint!

Mycket produktivt idag med varannan nyttigt, varannan roligt. Mindre roligt att overlocken började krångla och bröt massa nålar för mig. Men efter en isärskruvning och lite inre städning verkar den funka igen. Men nu har jag slut på nålar så nu får inga fler gå av innan jag hunnit till affären och köpt nya!

Nyttigt då? Tja, många tvättmaskiner körda, lite städat, buskar nedklippta inför vintern, lite annat småplock fixat. Roligt? Sytt, gosat, lekt, fikat, bakat... bildbevis? Okej då!

Inga kommentarer: