fredag, september 12, 2008

Haribo!?


Ännu en tunika till S. Den här är precis likadan som den randiga, men i vanlig tunn stretch och med Haribopingviner över hela sig. Jag fortsätter att vara hemma från jobbet och snörvla och hosta och långsamt, långsamt sy lite också. Man får ju passa på medan det är gratis. Mitt företag är uppköpt och inte helt oväntat kommer vi förlora löneförmånen full lön i 14 dagar om man är sjuk. Nu blir det vanliga varianten med karensdag och elände. Ja, ja, det var väntat. Och naturligtvis skulle jag hellre vara frisk och jobba än hemma och vara helt mosig. Men ibland har man ju inget val...

Och Haribopingvinerna hittade jag häromgången hos Jofotex. Helt sjukt, men jag blev ju tvungen att köpa. Nu måste jag hämta S hos dagmamman och fixa middag åt henne innan hon ska iväg på babysim. Själv får jag stanna hemma, snörvla vidare och fixa middag åt oss vuxna under tiden... Jaja... vad är väl ett skönt bad i varmbassäng?

Inga kommentarer: