söndag, oktober 19, 2008

Pimp my laptopväska


Jag släpar min dator fram och tillbaka till jobbet några gånger i veckan. Datorväskan som hörde till har vadderade fack för allt mellan himmel och jord och väger därefter. Eftersom jag kör bil till jobbet behöver jag i princip bara bära datorn mellan hus och bil och i hissen mellan bil och kontor. Sladd och sånt har jag både hemma och på jobbet. Alltså köpte jag ett tråkigt vadderat laptopfodral för 99 kr på Clas Ohlsson för att lösa det här bättre.

Laptopfodralet har inget handtag alls och var helt grått. Tråkigt! Därför har jag fixat till det. Längs kanterna på väskan har jag sytt fast kardborrband. Detta är inte helt klart för det blev inte så bra som jag hade önskat. Det gick inte att sy nära kanten med mina breda pressarfötter så det blev lite fladdrigt. Ena sidan är därför inte färdigsydd för jag ska kolla i affären om det finns nån smalare att köpa. Det kan vara bra att ha även framöver. Annars får jag sy klart med min vanliga så det blir likadant som den andra sidan. Det blir i alla fall bättre än som det är nu.

Sedan har jag sytt ett skin i kanintyg med kardborrband på som passar mot dessa kardborrband och även sytt på handtag. Sedan kommer jag kunna sy nya såna här med kardborrband och byta utseende efter humör. Eller, riktigt så lätt är det inte om man vill få det snyggt, men i alla fall. Ibland kan man ju byta.

Lite prototypskick är det. Lite jobbigare att sy i kardborrbandet än jag trott, kanske för att jag köpte billiga på Clas Ohlsson (39 kr för 3 meter) istället för dyra i sybehörsaffären (20 kr/m för halva bandet!!). Lite slarv med att mäta och klippa till. Men, men. I nuläget är jag tillräckligt nöjd med mitt skin, så nu hoppas jag bara att jag kan få fast kardborrbanden på väskan lite bättre. En nödlösning är väl textillim, men jag har inget sånt så då måste jag skaffa det också. Vi får se. Imorgon ska jag i alla fall premiäranvända den! Roligt!

Inga kommentarer: