onsdag, oktober 01, 2008

Trikåklänning


Trikåklänning till Sandrine. Bilden gör inte färgerna rättvisa, som vanligt. Jag måste bli bättre på att fixa livebilder. Det ser så trist ut mot en vägg eller vanliga blåa fotöljen... Men fotomodellen sover alltid när jag är klar, och har dessutom lite mycket egen vilja just nu så det är inte så säkert att man får hjälp heller...

Inte mycket att säga annars. Storlek 86, men verkar stor. Mönstret från Ottobre nr 3/2007. Väldigt enkel modell som jag kan tänka mig att göra nån till av, men då vill jag nog prova storleken först, även om hon ju växer i den. Randiga tyget tror jag är från Jofotex.

Fortfarande alldeles för fullt i tygskåpet. Försöker komma på saker som det går åt lite mer tyg när man syr, men även om man klipper bort en massa tyg så blir stuvbiten ihopvikt ju nästan lika stor som innan eftersom tyget ligger slätare och finare innan man klippt i det. Vilka problem jag har, va?

2 kommentarer:

Lenis sa...

Den klänningen var fin!
Känner igen problemet med tygskåpet :-) när man tycker man varit duktig och använt och sytt mycket, så syns det iaf inte. Snacka om i-landsproblem. Tur man inte är ensam!

Botilda sa...

Vi är nog fler som lider av samma problem. Vill sy upp de tyger vi har så att vi kan få plats för nya... Undrar om det egentligen är helt sunt. För egen del tror jag att jag ska sy några fler pyjamaser nu - det borde behövas en del tyg till dem.

Hur som helst så verkar klänningen skön och fin!