torsdag, augusti 14, 2008

En randig tunika


Idag hittade jag lite extra energi mellan kräkandet och inskolningen, så idag sydde jag klart den tunika jag klippte till häromdagen. Den är i raglanmodell och är samma som jag gjort några gånger förut (här, här och här) fast med lite ändringar. Jag ritade om mönstret så det blev ett större huvudhål, och sydde en resårkanal där som drar ihop det till lagom stort. Även ärmsluten fick resår. Så mönstret är omarbetat från ett eget mönster :-) Detta var lite tänkt som en prototyp för att se att den idén funkade innan jag sätter saxen i dyrare tyg. Jag gillar tunikor eftersom de håller länge. Nu har Sandrine växt en del, men i princip bara på längden, så de håller än. Eventuellt förlänger jag mönstret lite till nästa gång så håller de ännu längre.


Lite svårfotat tyg. Det är velour eller nån slags frotté kanske, och den är från Jofotex.

Och så har jag sytt nåt annat också, men det ska jag blogga om nån annan dag. Här är en liten provsmak!

1 kommentar:

Malin sa...

Jobbigt med kräk :( Spännande med inskolningEe :) Elefanttyget är så himla fint, skulle passa bra som mössa...