lördag, oktober 25, 2008

Min lilla griskulting...


Ensam hemma utan min lilla griskulting. Jag har glömt hur man tar det lugnt så jag har ägnat kvällen åt att sy det här. En tunika jag är jättenöjd med, och ett par byxor som väl inte blev fullt lika bra, men det är lite prototyp på nytt mönster, så det får duga. Det bara kändes kul att göra en matchande byxa också.



Applikationen är jag väldigt nöjd med, även om jag bara hade vanlig vliesline på baksidan. Har fortfarande inte tagit tag i att skaffa Totally Stable eller liknande applikationsprodukt eftersom det inte fanns i min affär. Röda klänningen och kinden är velour och ansiktet och ögonen trikå. Själva tunikan är i velour från Ohlssons. Både tunikan och byxorna är egenritade mönster, eller om jag ska säga avritade kanske snarare. Tunikan är baserad på Rabalder och byxornas ursprung är Lindex. Greta Gris-bilden googlade jag fram på nätet.


Jag lovar på heder och samvete att det här ska det fixas livebilder på så snart som möjligt. Men utan liten griskulting i närheten är det svårt... Nu är det VERKLIGEN dags att sova...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken söt Greta Gris!