onsdag, september 10, 2008

Inget kul nu

Nä, nu är det långt mellan inläggen och det brukar ju betyda att det inte är så vidare kul. Knappa två veckor ensam med Sandrine är avklarade, och dessa veckor brukar ju inte bjuda på mycket egentid alls eftersom jag försöker aktivera oss och träffa kompisar när vi är lediga. Då blir det inte mycket sytt, grejat eller pysslat.

Nu ska vi försöka hitta lite vardagsrutiner att köra på med under hösten, men som av en händelse kom det en elak förkylning och slog mig i huvudet med en krocketklubba, så idag är jag hemma från jobbet och sover, snyter och tycker synd om mig själv. Ork är inte det har har gott om. Påbörjade tillklippta syprojekt har jag fler av, men frågan är när jag orkar sy ihop dem. Skulle dessutom behöva rensa upp i ateljén som åter förvandlats till ett skrotupplag och lagringsplats för allt vi inte vill att Sandrine ska få tag på.

Bortsett från förkylningen mår jag i alla fall rätt bra nu och det funkar bra med dagmamman och med att jobba 75 % för mig. Magen växer, jag har känt sparkar och snart är det dags för andra ultraljudet (tiden går faktiskt väldigt fort nu så 2-3 veckor känns som "snart") och första har vi ju klarat av för ett tag sedan, och då såg bebis nummer två ut såhär:



Bebis nummer två har fortfarande inget bra arbetsnamn. Vi kör med "lillebror" till Sandrine, men det är ju stor risk att vi får byta om några veckor när vi kanske vet, eller om ytterligare några veckor när vi gjort 3D-ultraljudet och med säkerhet vet.

Inga kommentarer: