torsdag, september 11, 2008

Dagmammekasse


Jag har inte sett behovet förut av den så kallade dagiskassen som spred sig som en löpeld från Knåpmoderns blogg för nåt år sedan. Men nu när vi har dagmamma som ibland är ledig så vi måste till reservdagmamma så har jag sett behovet. Därför fick det bli ett lagom sjuklingprojekt att roa mig med när jag är hemma och hostar och fräser. Jag körde nästan enligt originalbeskrivningen, men jag klippte till en fyrkant på 90x45 istället för två på 45x45 för att slippa ena sidsömmen. Men hur syr man snyggt fast en fyrkantig bottenplatta? Svaret är nog att man är försiktig och inte använder overlockern. Nåja, det gjorde inget här att hörnen blev lite fula, men jag skulle ändå vilja veta...

Yttertyget är sovrumsgardin och innertyget är min mormors gamla påslakan.

Inga kommentarer: