lördag, september 20, 2008

Regnbågssmurf


Eftersom jag köpt en svart regnjacka med svarta byxor till kände jag att det behövdes en färgklick. Här är resultatet...


Samma smurfmössa men nu med fleecen på insidan och dessutom med ett extra lager fleecefoder mitt i, och så tunn trikå på utsidan. Den kommer från Stoff & Stil.


Tyvärr blev mössan lite liten. Storleken är samma som på förra men tygerna kanske är stummare och framförallt att jag råkade klippa till fodret på fel ledd (oops, oj, etc. så kan det gå om man klipper i en kantad pläd som inte är uppenbar på vilken ledd den är stickad) så stretchar den inte som den ska. Nästa mössa kommer jag gå upp en storlek!

1 kommentar:

Nina BF sa...

Du har ett lyckligt barn som får så fina kläder! Det är så himla kul att sy till dem när de är små och man får göra vad man vill! Tycker hon är en duktig modell med!