tisdag, september 23, 2008

Mer virkat


En lampa? Nej, en virkad mössa! Inga konstigheter alls. Drops Alpaca, och i botten deras mönster också. Det här är fjärde mössan jag gör efter det mönstret, och detta är också den mössa jag ändrat mest på. Jag var lite disträ så jag ökade ett varv för mycket först så det blev för stor storlek. Men istället ökade jag inte alls nere vid kanten utan gjorde den rak. Och så gjorde jag en lite enklare spetskant som avslutning istället för den jag gjort förut. Ville inte ha den för flickig. Nu är väl frågan om den ändå inte blev för flickig för att kunna återanvändas om nästa barn blir en pojk, men tanken var god. Man kan ju ge bort eller lägga på hög om det blir så. Men Sandrine borde kunna ha den här ett tag framöver. I alla fall även nästa vår och höst, om hon inte ökar lavinartat i huvudmått. Nu har hon inte ens provat den än för hon sover, men jämfört med de andra mössorna är denna lite större så det blir nog bra.

Inga kommentarer: