söndag, september 30, 2007

Jag skulle ju inte...


Jag skulle ju ta det lugnt och vila kropp och huvud, men det gick inte. När Sandrine sov i soffan kunde jag inte låta bli att sticka färdigt blubbavante nummer två. Och tur var det för hon har inte haft några vantar att ha när vi varit ute sista tiden och det blir lite kallt. Om de får sitta kvar på händerna är en annan fråga.

Och såhär glad och fin har hon varit idag i tunikan jag sydde i början av veckan. Den blev nästan lite liten och jag vet vad som ska förbättras innan jag syr fler...


Annars då? Jag har faktiskt sytt ett överdrag till en stolsdyna också till en pinnstol vi tog ner från vinden för att ha vid spjälisen för nattning. Men det var snabbt gjort. Orkar inte ta kort och den är inte ens namnlappad. Vanligt tråkigt bruksföremål.

Kroppen gör fortfarande väldigt ont men jag har vilat den från en hel del lyft i alla fall. Huset och garaget är rensat från skit i stora mängder eftersom det var städhelg med cointainrar att dumpa allt i. Jag har massor av idéer om hur jag vill göra om och Sandrineanpassa vardagsrummet, men allt kostar ju pengar så vi får ta en bit i taget. Ateljén har fått luckor på en halv Billy så i veckan ska jag stuva om i hyllorna där så de fulaste sakerna hamnar bakom dörrlucka. Det borde bli bra.

1 kommentar:

Gekko sa...

Hej!
Jag har klart din hemliskompis som du ska skicka till men har inte din mailadress att skicka uppgifterna till. Jag vikarierar för DorisDaisy då hon har datorstrul. Kan du skicka ett mail till min mail attsyengecko snabel-a gmail.com?

Vad söt tunikan och tjejen var förresten!