lördag, september 08, 2007

Prickig bralla


Den prickiga tröjan, som nog inte blir pyjamas, behövde ett par matchande brallor. Fast prickigt skulle bli lite väl prickigt, så det fick bli enfärgat rött med prickiga revärer och slag. Allt sytt på overockern förutom namnlappen (som sitter på baksidan) och fastsyning av slagen. Hade storleken varit lite större (detta är 70, fast omarbetat på alla sätt från ursprungsmönstret så egentlig storlek är en bra fråga...) hade jag satt på prickiga bakfickor och kanske även fickor fram för ytterligare lite prickighet. Hade gärna haft muddar längst ner men det prickiga tyget är så tunn jersey att det hade inte funkat att sy muddar av. Så det fick bli så här. Mycket nöjd!

Eftersom pricktyget som sagt är tunt så funderar jag på att sy en enkel helröd jacka/huvtröja/liknande med lite prickdetaljer att ha till. Vi får se om jag hittar på nåt!

Det blir fortfarande inte så mycket sytt. Vi har nya nattningsrutiner och jag vill inte störa dem än med att sy i rummet intill, så jag ägnar mig åt lite tystare och långsammare klädtillverkning om kvällarna. Jag stickar. Vi får se när det resulterar i något att visa upp. Mest väljer jag faktiskt att sova tidigt...

2 kommentarer:

Malin sa...

Snyggt!

Jes sa...

Vilka härliga byxor, funkade super med byxorna. Klart det inte ska bli en pyamas!!