söndag, oktober 07, 2007

Bollhelg!


Den här helgen har handlat om bollar. I fredags och lördags jobbade jag på med att klippa till och sy en gripboll. Mycket jobb och pill! Fast överkomligt. Jag kan till och med tänka mig att sy fler. Jag valde att använda enhetliga färger och tänkte mig att den skulle likna en lime. Monteringen var jobbigast men att sy klyftorna, fylla och sy ihop för hand var enformigt. Tack du bloggläsare som skickade beskrivningen! Tyvärr har jag inte lyckats koppla ihop riktigt namn och internetpseudonym så jag är inte riktigt säker på vem du är...

Här ser vi hur bollen testas lite smått av Sandrine.


Och igår kväll efter att bollen var klar och att Sandrine äntligen somnat började vi titta på den pusselboll jag köpt i veckan. Och som vi är kan vi ju inte släppa nåt sånt här, så idag har det pusslats varje ledig stund. Men nu är den klar! Ett jäkla pill även det här! Pusslet är av plast och bitarna kärvar ibland och sitter väl löst så de lossnar ibland.


Så ska jag göra ett försök att lägga upp en video också av när jag kastar bollen på Sandrine. Mitt bollsinne är uselt så när jag skulle testa att kasta bollen till henne fick hon den i huvudet. Och det var tydligen urkul! Faktiskt roligast någonsin. Vi hämtade kameran och filmade. Inget för den med långsamt modem, men ni andra får gärna titta om ni har lust!


7 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilken snygg boll! Det verkar hur krångligt som helst att sy ihop den, så respekt! ;-) Vad var det för beskrivning du har använt? Skulle vara kul att se hur man gör egentligen och om man själv skulle våga sig på en sån någon gång... :-D

A sa...

Tack! Om du skickar ett mail så jag får din mailadress kan jag maila beskrivningen!

Anonym sa...

Superfin boll!
Skulle gärna tigga till mig den där beskrivningen också... :)

Hittade inte din mailadress ngnstanns så här kommer min: plastkratta@hotmail.com

/Elina

Anonym sa...

Jättefin! Jag vill också gärna ha mönstret... Bra sätt att använda lapptäckstyger, så får man en anledning att köpa såna också :)

Jes sa...

Jätte cool boll. En sån skulle man ha.

Gripboll sa...

Jag vill också kunna sy en sådan boll till mitt barnbarn

Gripboll sa...

Kan jag också få mönstret till denna boll som mitt barnbarn Ska få