söndag, september 02, 2007

Prick


Nånting har jag lyckats sy! I slutet av förra veckan fick jag ihop den här tröjan. Tänkt som pyjamaströja, men jag får se. Då måste jag ju göra några brallor till också, och nu har jag just köpt två fina pyjamasar... så vi får se! Jag ville testa om det gick att göra den braiga halsringningen utan att kanta med nåt band, just för enklare hemmaplagg typ pyjamas. Och det gick rätt bra. Jag testade också att fuskcoverstitcha fållarna med flatlock och det blev hyfsat. Jag skulle nog provlappat lite mer innan jag sydde på tröjan, men tålamodet är inte alltid det bästa. Tyg från Jofotex. Mönster från Allt om handarbete nr 5 2007 fast med förlängda ärmar. Rätt nöjd! Framförallt nöjd med att ha fått ihop nåt. Det var ju ett tag sedan nu... Jag behöver mer tiiiid!

4 kommentarer:

Gekko sa...

Den ser väl alldeles för fin ut till att användas till pyjamaströja?

Jes sa...

Vilken fin tröja, snyggt med sömmarna, Fick min janome 744D i veckan och prov sydde lite på lappar i går kväll, JÄTTE KUL. & nu har jag ju fått lite idee´r och tipps från din tröja hur man kan använda sömmarna :)

Thea sa...

Å, den var jättefin, Nikka! Gillar verkligen tyget (jag har ett blåprickigt som ligger här hemma och väntar) - Jofotex är toppen!! Snyggt du fick till det med sömmarna...

Kaja sa...

Fiiiint med prickar!