söndag, september 16, 2007

Dagarna går...

...och inte är det mycket man hinner med. Fast jag har läst i en bra och saklig bok om barnskötsel som jag fått av min mor att jag bör hinna med en hel massa saker nu när jag är hemma och tar hand om barn. (klicka på bilden för att kunna läsa texten)


Men nu i helgen har jag försökt få lite ordning här hemma. Jag har tillexempel kokat soppa på bröstpumpen!


Och Mönstermongot, är du intresserad av dessa gräsliga muggar som bara tar plats i vårt skåp? Ingen aning varifrån de kommer. Nån slags arvegods. Vill du ha dem kan du få dem. Annars får de stå kvar och vara reservmuggar. Vi ska skaffa enhetliga och fungerande muggar nån dag. Men det finns så mycket annat att lägga pengarna på...


Veckan som kommer är svår och oviss. Singelmammavecka igen, tyvärr, så jag räknar inte med nån tid till annat handarbete än stickning i soffan medan Sandrine sover intill eller leker på golvet. Förmodligen en tur till mormor och morfar för att få lite sällskap, mat och avlastning. En vante är klar, en vante ska till. Och mest av allt sitter jag och slöar i facebook. Det borde jag lägga av med. Men det är ju ganska kul... nyhetens behag. Om nån vecka har väl alla slutat hänga där.

2 kommentarer:

Gekko sa...

Ja, maken måste man också ta hand om... Eller? Vilket år är boken skriven??

Malin sa...

Mönstermongo?!?! Där fick vetekransen vingar minsann ;-)