söndag, augusti 17, 2008

Dopelefanter


Idag var vi på dop, och doppresenten ser ni här ovanför. Ett par hängselbrallor i storlek 74/80 ungefär. Det kändes ju stort när jag sydde dem, men killen var fem månader, så dopet var ju lite sent, och man vill ju inte riskera att ge bort för litet. Vi tjuvkollade hans body idag och den var 74...


Hälften elefant och hälften ohlssonsvelour. Det kändes som att det kunde bli lite väl mycket elefant så det behövdes brytas av med enfärgat. Bra tänkt va, för detta blev ju fint! Jag är själv nöjd med dessa i alla fall. Och de verkade uppskattas och misstas för något köpt...


Och så blev det sådär jobbigt. Först inser ingen att jag sytt dem själv. Sedan inser någon, och så blir det en massa va?-anden och menar du allvar och nähä, är du jätteduktig eller? Jag tycker att det är lite jobbigt. Jag vet inte alls vad jag ska svara. Allt är ju relativt. I de flestas värld syr man inte kläder själv. Ur det perspektivet är jag såklart jätteduktig. Själv relaterar jag till en massa andra jätteduktiga sybloggare och andra likasinnade, och då är inget lika självklart. Jag vill inte skryta, men jag ger hellre bort en kul present jag gjort själv än något jag köpt på måfå. Jag måste tänka ut lite bra svar att ha på lager inför såna situationer. För de uppstår ju.



Och som vanligt hade vi glömt skaffa kort, så jag fick slakta ett litet julkort med en pappjulgranskula på och ersätta med en elefant. Det blev snabbt och bra.

Imorgon är semestern slut. Fast inskolningen är inte klar än, så lite flexande lär det behöva bli. Men ändå. Nu kör vi med jobb fram till jul. Och sedan fram till nästa bebis. Sedan blir det andra bullar igen!

Inga kommentarer: