söndag, augusti 10, 2008

Lite livstecken!

Jag har klippt till tyg till ett litet plagg till S. Ikväll faktiskt.

Jag har sytt ett par finfina brallor som ska ges bort i present. Även om mottagaren inte lär läsa här så får det ändå vänta lite att bloggas om dem.

Jag tror att lite av mitt glesa bloggande beror på att den dator jag brukade använda för att tanka bilder från kameran till servern är stendöd, och det alternativa sättet kräver att jag skickar iväg min man, att jag ger mig på hans dator eller att jag rycker och lånar hans kortläsarpryl och sätter i min bärbara. Det blir så jobbigt! Detta måste vi hitta en lösning på. Jag borde köpa en egen kortläsare kanske. I alla fall kolla upp.

Dagmammestart på tisdag! Inskolning denna vecka och nästa. Tyvärr måste jag nog fixa med jobbsaker den lilla tid jag får denna vecka, för att kunna jobba lite mindre veckan därpå, innan hon är fullt inskolad. Annars vore lite sytid inte att förakta denna sista semestervecka.

Ultraljud imorgon! Det första. Ska bli kul att se den lille vännen jag ännu inte känner, mer än i form av illamående och ryggont. Jag tror jag börjar få tillbaka lite ork nu i alla fall. Om jag bara slutade må illa också...

Inga kommentarer: