tisdag, maj 06, 2008

Hästpyjamas


När jag levererade hästtröjan till As mamma pratade vi om vad mer man kunde göra av hästtyget. Det är ju rätt tunt. Pyjamas, kom jag på! A har ännu inte tvådelad pyjamas, men Sandrine har börjat med det och det funkar. Nu har de ju lite olika sovteknik, men ändå. Funkar det inte kanske man kan ha det som lätta sommarplagg när man ska vara påklädd men sval ute. Som vanligt när jag syr till A är jag livrädd att huvudhålet blir för litet. Är det för litet får jag ta tröjan i retur och fixa till nån knapplösning. Men jag hoppas, hoppas det funkar. Muddväven är ordentligt stretchig, så det är nog snarast de raka trådarna i overlocksömmen som kan streta emot lite.

Jag har fortfarande massa hästtyg över att avvara. Jag har fotat tygerna jag vill bli av med så jag ska mäta och sammanställa lite så snart jag hinner. Men det är ju ingen brådska.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aaaaww! :-D