fredag, maj 16, 2008

En liten klänning till en liten E!


I en av kretsarna vi umgås har det hittills bara fötts pojkar, förutom Sandrine. Men nu nyligen fick vår kompis R en liten dotter! Tyvärr för oss har R flyttat till Stockholm med sin A, och därför är det väl osäkert när vi får träffa deras lilla E, men en present var jag ju såklart tvungen att sy! Ja, dotter, klänning! Det gällde bara att komma på nåt lite roligt också. Det var lite trickigt, men så kom jag på pappa R:s förkärlek för betong. Där hade vi det! Applikationen blev tyvärr lite bubblig på några ställen. Jag MÅSTE skaffa Totally Stable och kolla om det funkar bättre än vanlig vlieselin när man gör applikationer på stretch. I övrigt är det rosa och brunrandig trikå som jag fick av min första hemlis. Mönstret är från Sy barnkläder av mjuka tyger och min favvo för ge-bort-klänningar till nyfödda. Klänningen är one-size och kan nog funka rätt länge. Från liten bebis upp till storlek 70 eller nåt.


Jag gör nästan alltid denna klänning vändbar. Det är bra om man kladdar ner sig, vilket man ju ofta gör när man är liten. Knapparna blir lite fula om man bär den med avigan ut, men det funkar. Den har tryckknappar både på axlarna och i sidan. Detta tyg är också trikå och kommer från Ohlssons stuvar. Jag köpte tokmycket och detta är ett av tygerna jag borde sälja en bit av...

Och här är då en lånad bild på lilla E, två veckor gammal, i sin lilla betongklänning. Grattis R och A och lilla söta E!

Inga kommentarer: