lördag, april 26, 2008

Två raglan


Igår sydde jag klart två snabba raglantröjor jag började på för några veckor sedan. Först var planen att de skulle ha knäppning längs ena raglansömmen, men efter lite feltänk och en massa maskinstrul fick det bli helt vanliga tröjor. Tyvärr var det röda tyget inte alls särskilt stretchigt så halsmudden fick bli väldigt vid och tyvärr rätt ful. Den tröjan är till Sandrine. Storlek 80 från Sy barnkläder av mjuka tyger. Helt enligt mönstret.


Den limegula med hästar på är till Sandrines kompis A. Den blev bättre eftersom det gulgröna tyget var mycket stretchigare. Samma mönster men storlek 90 och lite förlängd.

Inga mästerverk, och till slut blev jag så trött på dem. Maskinerna har strulat massor och jag vet inte varför. Förmodligen beroende på rätt dålig tygkvalitet. Det var ju dålig reklam, för nu tänkte jag kolla om nån är intresserad av lite körsbärstyg eller hästtyg? Det är stuvar från Ohlssons och jag har klart mer än jag har behov av, så jag kan gärna stycka av nån meter eller halvmeter om nån är intresserad! Mitt tygskåp sprängs snart så senaste impulsköpen får inte plats. Jag borde ta lite bilder på tyg jag kan tänka mig att avvara...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin tröja, A ser fram emot den!

Botilda sa...

Japp, intresserad. Har en hästtokig tjej i min närhet som nog skulle gilla att få ett linne eller en tröja med hästarna.

Egentligen kanske man skulle ordna en tygbytardag? Jag lider av samma problem som du (och löser det genom att vilja köpa lite av dig, logiken är inte alltid klockren).

Tröjorna blev fina, men vissa projekt är man bara så glad att bli av med. Det är som att saker blir fula bara av att ligga i ufo-högen.