måndag, augusti 27, 2007

Avundsjuk

Jag som fortfarande tänker om min overlock att nu minsann ska jag sy lika fina kläder som alla de inspirerande bloggarna jag läser, så händer det här. Flera stycken skaffar Cover Pro, dessutom på mer eller mindre lyxiga och tursamma sätt. Åååh, jag blir så avundsjuk! Men, nu gäller det att stå emot. Det går att göra jättefina kläder utan en sådan. Jag har fortfarande knappt lärt mig overlocken och långt ifrån testat allt den kan. Det handlar om att ha bra idéer, mönster, tid och tålamod. Sedan skulle ju en snygg söm sätta en rejäl prick över i, men min symaskin kan ju sy riktigt många och bra dekorsömmar den också. Och det använder jag faktiskt inte ens särskilt ofta.

Men jag ser fram emot att få se massor av inspirerande sömnad. Sedan handlar det ju mycket om tycke och smak. Jag delar inte den 70-tals-retro-smaken som många av bloggarna jag följer har. Jag är ju visserligen född på 70-talet men jag är trots detta mer 80. Och nu har jag hört att det är 1983 som kommer nästa år. Bort med brunt och in med neon. Källan är nån representant för ett smådyrt klädmärke de säljer i den halvdyra barnaffären i mina föräldrars plutthåla. Men oavsett smak så tycker jag att alla jag följer är otroligt duktiga. Jag kanske inte alltid kommenterar och jag vet inte vilka av dem som läser här, men gör ni det så keep up the good work, så ska jag försöka få lite fart här också framåt hösten!

3 kommentarer:

Thea sa...

Lugn, Nikka!! Du har helt rätt, det går att göra jättamånga kul grejer med overlocken och den vanliga maskinen. Det är inte de sömmarna det hänger på. Klart att det är kul att leka med dem, men i ärlighetens namn har man ju så många projekt och idéer att man inte hade tid att göra verklighet av dem ens innan Coverpron kom heller.

Gekko sa...

Hehe, tänkte skriva ungefär det samma som Thea. Overlockmaskinen underlättar nog mer än CoverPro om man har en vanlig symaskin som syr snygga sömmar. (Vilket jag iofs har). Men jag har ju alltid haft mycket ha-begär, och nu behövde inte jag lägga några pengar på en overlock. Så då känns det ju vääääldigt lämpligt att införskaffa en CoverPro istället. Den har ju inte kommit än... Tyvärr...

Det är lite roligt att vi har så olika smak alla som visar fram det man syr. Det är ju roligare än att alla gillar precis det samma! Jag inspireras även av de som gillar helt andra grejer än mig, det öppnar ju ögonen lite.

Mimmi sa...

Du har en trevlig blogg som jag besöker regelbundet. Jag hoppas det är OK att jag lagt till dig på min länklista.