onsdag, maj 31, 2006

Mycket slit för liten tröja



Nu är den äntligen klar, den lilla lila bebiströjan av 10-kronorsnystan. Det gick åt drygt ett nystan, så billig var den ju, om man inte räknar med nedlagd tid. Första halvan (man stickar allt i ett stycke) var kul, andra halvan (bakstycket) var låångtråkigt. Bara varv efter varv likadant. Precis som alla andra bebiskläder jag tillverkat kommer beskrivningen från Allt om Handarbetes special "Baby-87".

Typiskt korkat av mig att köpa lila garn dessutom. Den här blev alldeles för flicksöt och gullig. Även senaste tillskottet i bekantskapskretsen var en liten gosse, och ju fler tjejkläder jag tillverkar desto säkrare blir jag på att jag aldrig själv kommer få nån liten tjej. Nå, NÅN måste ju få flicka, nångång i alla fall. Så länge får plagget demonstreras av en av våra pingviner. Nästa måfågarn jag köper ska vara grönt eller brunt. Jag stickar fortfarande så långsamt och med så dåligt tålamod att jag inte vågar ge mig på något i vuxenstorlek än, i alla fall inte med tunt garn. Måste tänka på att skona min musarm också. Små projekt är bra! Ska se om jag hittar något i mina nya böcker (stickat eller virkat), annars blir det Baby-87 igen!

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Åh, HJÄLP så fin! Väldigt söt!!