måndag, maj 08, 2006

Jordgubbsmåndag

Vilken fin dag! Så sitter jag instängd på jobbet och även om jag har fönster är inte utsikten mycket att hurra för... Detta ser jag från mitt fönster...


...okej, det är inte en helt dagsfärsk bild, och dessutom tagen med gamla mobilen så kvalitén är väl inte den bästa. Men ändå. Men arbetslusten ökar inte av att sitta och ha utsikt över detta när man vet att hemma ser det ut såhär...

Jag kan dessutom upprepa att jag omöjligt på något sätt kan förstå folk som inte föredrar denna härliga årstid före den som visas på den övre bilden...

Se den fina bruna färgen på den nyoljade altanen! Två varv med rengöringsmedel, borste och högtrycksspruta och två varv med olja har gjort susen. Detta trä var förut grått, grått, grått. Nu är det brunt med en fräsch ton. Wow!

Nåja, jag var tidig till jobbet och tog kort lunch, så redan 17 var jag hemma, och jag hann nästan igenom hela jordgubbslandet innan hunger och trött kropp fick mig att ge upp. Titta så fint jag gjort!


Och vad har vi här? Jo, det är förra årets dahlior. Man ska ju vinterdalta med dem, vilket jag aldrig orkat, men förra året planterade jag dem i krukor. Dessa ställde jag sedan in i garaget och där har de stått hela vintern. Nu är frågan om det här är något det kan bli liv i igen. Vi får väl se!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va fint ni gjort!

Fröken Fräken sa...

Åh, vad fin er altan är! Jag kanske lånar den en stund ngn gång! :-)

Och så otroligt duktig du varit i jordgubbslandet. Hoppas ni får många goda gubbar där i år!