tisdag, maj 09, 2006

Mer jordgubbar!


Idag smet jag tidigare från jobbet för att kunna göra klart jordgubbarna. Och det blev så fint så fint. Dessutom hann jag med att röja i landet med hacka, spade och kratta. Vi har inte odlat något där än för vi ska göra om och lägga stenplattor närmast huset så det blir en gång där, och sedan lägga stockar runt ungefär det område där det ligger en brunare jord på bilden ovan. Där i ska vi sedan odla örter och kanske någon morot, men frågan är om vi hinner med det i år. Nåja, annars blir det bra nästa år. Så här fina rader sitter jordgubbsplantorna i nu i alla fall!



Och när solen är på väg ner lyser det fantastiskt fint om detta gula träd som jag just nu helt tappat namnet på. Men under trädet lyser kirskål! Inte lika bra! Det blir att rounduppa lite där och köpa mer täckbark. Vi vill inte ha en kirskålsepedemi.


Ett träd som ännu inte lyser är syrénträdet, men det börjar hända saker. Däremot när det blir mörkt lyser solcellslampan under trädet upp min fina stenläggning med... täckbark! Sten och täckbark är mina två nya ledord. Bra till allt. Frågan är nu om det gröna bakom är ogräs eller de blommor jag planterat där. Ser onekligen ut som ogräs, men det får nog växa några dagar till i alla fall, för säkerhets skull.

Och nu har det blivit dags att gå ut och ge jordgubbarna lite vatten så framförallt de kringflyttade plantorna tar sig på sina nya ställen! Sköna, sköna, ljusa vårkväll!

Inga kommentarer: